Samsung Galaxy Grand

Pencarian dan penantian smartphone terbaru bagi menggantikan nokia C6-00 yang telah berusia 2 tahun 2 bulan telah berakhir. Saya telah memilih Samsung Galaxy Grand Duos (Samsung Malaysia Electronics Set) yang berharga RM 1049 sebagai smartphone terbaru saya.

201303071337579596

 

Setakat 1 hari menggunakannya, saya sangat berpuas hati. Semasa pemilihan dibuat, Samsung Galaxy S3 (RM 1155) dan Nokia Lumia 720 (RM 799) turut berada dalam perhatian saya.

Nokia Lumia 720 saya tolak kerana masalah aplikasi yang masih kurang untuk sistem operasi Windows Phone 8. Namun saya amat menyukai konsep live tiles dan people hub pada sistem operasinya. Samsung Galaxy S3 pula saya tolak kerana kamera depannya tidak mampu menangkap gambar yang lebih baik berbanding Samsung Galaxy Grand. Namun review dan benchmark comparison tetap mengatakan bahawa Samsung Galaxy S3 lebih hebat berbanding Samsung Galaxy Grand.

Saya akan kembali lagi dengan memberikan review tersendiri.

Leave a Reply

